gieu, jeśli pamiętasz to ile mat potrzeba na drzwi a ile na bagażnik (też mam liftback'a). Obawiam się trochę o skrzypienie drzwi, czy po wygłuszaniu miałeś z tym problemy?
Drzwi 8 x dynamat extreme + 5 x GMS022. Nic nie skrzypi, wręcz przeciwnie - po naklejeniu pianki na tapicerkę drzwi od wewnątrz jest idealna cisza nawet przy mocno basowej muzyce.
Bagażnik (podłoga, wnęka koła zapasowego, nadkola, boczki bagażnika, tył bagażnika, klapa) - 1 x dynamat extreme i 9 x STP Gold + 6 x STP SPL 08.
Zamieszczone przez andrzej111
Czy po wpięciu się w moduły drzwiach, przy zablokowaniu tylnych szyb gaśnie oświetlenie klamek?
Najbardziej zauwazalny efekt bedzie po wyciszeniu drzwi i bagaznika z nadkolami, bo tam sa gole blachy. Dach, podloga i sciana grodziowa sa juz jako tako wyciszone i poprawienie fabryki, tak zeby efekt byl slyszalny bedzie wymagalo duzo pracy i sporych nakladow.
Potwierdzam, mam wyciszony bagażnik z nadkolami + w kabinie tylna kanapa i podłoga pod nią. Efekt jest zdumiewający, każdemu polecam.
Chyba najlepsze do wygłuszania sią maty filcowe (po jednej stronie filc grubości około 1 cm, po drugiej samoprzylepny plastik grubości kilku milimetrów, 0,5 m kwadratowego około 15 pln. Ponadto maty z polietylenu w miejscach gdzie zbierać się może wilgoć, 0,5 m kwadratowego kosztuje około 25 pln.
Najbardziej zauwazalny efekt bedzie po wyciszeniu drzwi i bagaznika z nadkolami, bo tam sa gole blachy. Dach, podloga i sciana grodziowa sa juz jako tako wyciszone i poprawienie fabryki, tak zeby efekt byl slyszalny bedzie wymagalo duzo pracy i sporych nakladow.
Potwierdzam, mam wyciszony bagażnik z nadkolami + w kabinie tylna kanapa i podłoga pod nią. Efekt jest zdumiewający, każdemu polecam.
Chyba najlepsze do wygłuszania sią maty filcowe (po jednej stronie filc grubości około 1 cm, po drugiej samoprzylepny plastik grubości kilku milimetrów, 0,5 m kwadratowego około 15 pln. Ponadto maty z polietylenu w miejscach gdzie zbierać się może wilgoć, 0,5 m kwadratowego kosztuje około 25 pln.
Tylna kanapę i jej okolice (wszedzie goła blach) będę robił w tym tygodniu. Czekam na kuriera z filcem 15 mm - takim zwykłym za ~10 zł /m2, (nie samoprzylepnym).
Wygłuszenie zrobiłem jakiś rok temu. Zrobię fotki fragmentaryczne, trochę odchylając wykładzinę, podnosząc kanapę itp. Wszędzie tam gdzie nie trzeba odrywać nowych zatrzasków bo większość z nich to jednorazówki.
Do wyklejania blach pod kanapą i w podobnych miejscach ( generalnie wewnątrz kabiny ) polecam taśmę akustyczną do profili do ścianek G/K np TAKĄ. Jest sprzedawana w rolkach ( zazwyczaj 10 cm szer ) więc łatwo się ją układa, jest samoprzylepna, wodoodporna itp. Ma grubość ok. 3mm, ale pod naciskiem odkształca się, więc można ją układać nawet tam gdzie jest ciaśniej i gdzie np. nie da rady upchać wytłumienia filcowego ( za ciasno ). Bardzo dobrze tłumi dźwięk i ma doskonały stosunek jakości do ceny ( ok. 10 zł / m2 ). Jak ktoś nie musi mieć koniecznie dedykowanej pianki wygłuszającej typu GMS i podobne to szczerze polecam ( i żeby nie było polecam z własnego doświadczenia :diabelski_usmiech ).
1. Czy powierzchnia do jednorazowego wyklejenia w octavii II fl HCB wygląda mniej więcej tak:
Bagażnik: 3,5 mk2
Podłoga: 3,5 mk2
Drzwi (4szt): 4,0 mk2
Sufit: 3,0 mk2
Grodź: 0,8 mk2
daje to mniej więcej 15 mk2
2. Czy z reguły powinno się kłaść następująco:
Jeżeli są dziury łatamy je czymś jak dynaplate
Pierwsza warstwa "bitumiczna"
Druga warstwa pianka,
?
3. czy ktoś widział słyszał o produkcie STP BIPLAST 20 (jest na stronie globalnej STP ale nie w Polsce) ?
Całość wychodzi mi mniej więcej:
Dynamat: Xtreme + druga warstwa Dynaliner --> 6400zł
STP: Gold + druga warstwa BTP 10 GOLD --> 4400zł
GMS GMS-06 XL + druga warstwa GMS-011 --> 3500zł
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Wiesz, ja mam troszkę hopla na punkcie wygłuszeń. Jak kupiłem swoją O1 za kilkanaście tysięcy pln, to chciałem ją wygłuszyć. Rzecz miała miejsce jakieś 2.5 roku temu. Warszawska firma, już nie pamiętam jaka, chciała za kompletne wygłuszenie matami Dynamat Xtreme, z demontażem całego środka itp itd jakieś 7000 pln brutto. Dałbym 2000 - 3000 pln, ale nie 7000, no chyba, że w nowym albo prawie nowym aucie.
Ty masz fajną O2 + bardzo dobry silnik :szeroki_usmiech , którego Ci oczywiście zazdroszczę i naprawdę, na Twoim miejscu poświęciłbym kilka tysiączków na wygłuszenie. Niekoniecznie musi to być bardzo droga mata Dynamat Xtreme
Ferd, mam też żonkę, która nie widzi sensu w inwestycję w samochód, więc na chwilę obecną planuję koszty i zaczynam namawiać żonkę. Trochę to jeszcze potrwa, więc mam czas.
Z tego co się już zorientowałem to na pierwszy ogień pójdzie zabezpieczenie na zewnątrz masą wygłuszeniowo - antykorozyjną. Myślę, że koszt nie jest zabójczy a efekty podobno są no i niezaprzeczalnie, będzie też zabezpieczenie przed "rudą". Można to zrobić samemu, albo w warsztatach gdzie kosztuje to od 300zł do 500zł + pewnie materiały.
Te materiały to w zasadzie 2 do wyboru NOXUDOL 3100 1L albo STP EDM/V Mastic Noise Liquidator. Na chwilę obecną nie znam wydajności z litra, więc to jeszcze szukam. Jak się sprawdzą to pomyślę o zastąpieniu niektórych mat w środku masami.
Co do Dynamat Xtreme ma on bardzo poważnego plusa tj. waży tylko 2,2kg na mk2 natomiast taki STP Gold to już 4kg na mk2. Z drugiej strony Xtreme są praktycznie 2 razy droższe.
Reszta elementów tj. pianki i wzmocnienia aluminiowe kosztują podobnie.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Z drugiej strony Xtreme są praktycznie 2 razy droższe.
Przesadziłeś i to mocno Na ebay'u Xtreme Bulk Pak kosztuje 225$ razem z przesyłką czyli mamy 780zł czyli 86zł za mate vs. StP Gold 70zł
Xtreme Bulk Pack za 600-650 zl da sie kupi w krajowych sklepach, ale trzeba ponegocjowac. Duze rabaty mozna dostac tez na mat STP (okolo 30% od cen detalicznych), czyli Silver za ~40 zl, Gold 50 zl.
Samochodowa mata tłumiąca Dynamat Xtreme Bulk Pak to opatentowany materiał na bazie elastomerów, gumy butylowej i aluminium. Wielowarstwowa mata (każda warstwa wykonana z innego materiału) odznacza się bardzo dobrymi właściwościami wygłuszaj
za 79zł za sztukę czyli 711zł
co do ebay'a i w dolarach no tak to już jest że w US jest taniej.
Co do STP bulk to znalazłem za 629zł.
Tyle żę STP gold za 1m^2 wychodzi 157zł a extreme (jest mniej w opakowaniu) 272zł za 1m^2.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Zorr napisalem, ze trzeba negocjowac ;-) 30% jest do ugrania, a przy wiekszym zamowieniu pewno i wiecej. Ja w takich cenach jak napisalem kupowalem maty 2-5 tyg. temu.[/b]
Dzisiaj jechałem golfem ojca i wcale nie jest ciszej ( pewnie wina silnika golf to 1.9TDI a octa 1.6 mpi ) za to zdecydowanie mniej słychać szum po powrocie porównałem drzwi i okazało się że octavia ma o jedna uszczelkę mniej... Trzeba by pomyśleć o przystosowaniu takiej uszczelki...
GOLF
Dzisiaj jechałem golfem ojca i wcale nie jest ciszej ( pewnie wina silnika golf to 1.9TDI a octa 1.6 mpi ) za to zdecydowanie mniej słychać szum po powrocie porównałem drzwi i okazało się że octavia ma o jedna uszczelkę mniej... Trzeba by pomyśleć o przystosowaniu takiej uszczelki...
Te samoprzylepne uszczelki do Golfa (5M0) kosztują ~250 zł za sztukę :shock:
- jak myślicie czy któraś by się nadała (na pewno tylko która?)
- a może jest ktoś z Leszna i mógłby podjechać i przetestować różne warianty w sklepie (a my zrobimy grupowe zamówienie w zamian za pozwolenie jednemu z nas na testowanie)
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Dzisiaj jechałem golfem ojca i wcale nie jest ciszej ( pewnie wina silnika golf to 1.9TDI a octa 1.6 mpi ) za to zdecydowanie mniej słychać szum po powrocie porównałem drzwi i okazało się że octavia ma o jedna uszczelkę mniej... Trzeba by pomyśleć o przystosowaniu takiej uszczelki...
ale ty powinieneś mieć taką zamszową uszczelkę tylko na budzie a w golfie jet goła blacha w tym miejscu.
Zorr, śmiej się, ale jak byłem młody i głupi i jeździłem Cordobą to kombinowałem z patentem "pneumatycznego" uszczelniania drzwi. Coś w rodzaju cienkiego, długiego balona/dętki rowerowej itp. zamocowanej na stałe do karoserii, która po zamknięciu drzwi zostaje automatycznie napompowana dokładnie uszczelnia całą przestrzeń między drzwiami a karoserią. Oczywiście niewiele z tego wyszło, ale zabawa była super...
Komentarz